lördag, november 08, 2008

rania klagar på att jag är "en svartvit mupp". visst jag kan väl hålla med om att foton på eld traditionellt sett inte är svartvita. men de blir så mycket mer intressanta då tycker jag!

men idag, när jag skulle fota julbilder så gick gränsen. julbilder blir inte speciellt juliga om de är svartvita. men det hindrar ju inte att dom är snygga ändå! så självklart blev det en svartvitbild i alla fall. en halmängel är väl ganska julig i sig? så röd/vit/gula färgerna behövs inte så mycket ändå.

jag fotar inte svartvitt bara för att utan för att jag ofta fotar objektet, inte färgerna. ibland tillför färgerna något, ibland inte. klarar jag mig utan färgerna så blir det oftast svartvitt. det är mycket mer stilrent anser jag. och därför väljer jag det. plus att om bilderna är väldigt brusiga så märks det inte lika tydligt i svartvitt hehe.

jag tycker i vilket fall som helst att den här bilden också blev en fullträff. eller ja 9,9-poängare i alla fall. 0,1 poängs avdrag för att bilden var tänkt att ha julstämning. men bakgrunden och stilrenheten är perfekt enligt mig!

1 kommentar: