söndag, november 23, 2008

vem är jag egentligen? mer än den knasiga tösen med kattmössa & kameran i högsta hugg? egentligen, vem är jag till att besvara denna fråga ens än gång? men vi kör på ändå!

jag är inte rädd för att verka konstig eller annorlunda. det är snarare ett mål för mig. jag vill inte vara en i mängden. jag vill sticka ut. men skulle jag nu gilla något som är väldigt hippt och modernt så betyder det inte att jag väljer bort det. men jag väljer helt klart bort att vara en död fisk som bara följer massorna.

jag är en kreativ typ. Innan fotograferingen blev det jag ville hålla på med så gjorde jag smycken, ritade (inte så mkt dock), pysslade i massor med allt och lite till. sköt armborst (ska ta upp det igen snart), hemsideskapande. samlat på det mesta har jag gjort. dock inte mynt.

och på tal om mynt så är jag definitivt inte en spar-typ, snarare en slösa. men det är väl för att jag anser att det är roligare att bjuda en vän på en god middag och bio än köpa en ny tröja. men nu sparar jag en del i månaden, för nu bor jag trots allt hemma och har verkligen råd att spara. plus att jag måste ju ha råd att åka till gotland nästa sommar!

medeltidstokig är jag. likaså måntokig. och vampyrtokig. dock inte lika vampyrtokig som min vän rania. men ändå. jag älskar väder och vind. jag kan till och med älska att gå i stormar fast jag är dåligt klädd. värre tycker jag det är att komma in i värmen sen när man är dyngsur.

jag älskar katter. definitivt en katt-människa även om jag gillar hundar också. pappas familj (där jag också ingår nu ett tag när jag bor hemma) har två hundar och två katter varav en är min. en knaskatt vid namn tamora som inte alltid förstår att jag inte tycker att grus och päls på skrivbord och i säng är lika charmigt som hon gör. men hon är ju katt så det skiter väl hon i.

har du frågor? fråga på! fram tills den 31:e så är det fritt fram att fråga och sen får ni svaren så fort som möjligt.

1 kommentar: