fredag, januari 09, 2009

kritik: PICT0119_redigerad_1 & PICT0104_redigerad_1

PICT0119_redigerad_1PICT0104_redigerad_1

rikards idé. kommer ihåg hur entusiastisk han blev när jag berättade att det finns höns här hemma. skulle till malmö, men hade lite extratid. rusade runt, byte kläder, dubbla kameror, allt. ut till hönsgården, dörrjäveln vill inte gå upp.

så.
nu.

hönsen vill rymma när jag öppnar, men jag vinner kampen om dörrhålet.

då srpinger dom in i stället, lyckas stänga tocken och en höna ute. fotar lite, släpper ut resten av hönsen. skiter i all skit på golvet, bara arbetsbyxor ändå.

jävla hönshelvete, stå still!

så, klar. har inget val än att vara det i alla fall. in, skynda skynda, byta kläder, slänga byxor i maskin, fyfan vad skorna stinker. nya kläder, ladda in bilder, packa klart. rusarusarusa till bussen. jag hann. jävla tur. och bilderna blev dessutom bra.

det mesta är bra tycker jag, bra exponering och sånt där. med tanke på att hönorna rusade omkring som just yra höns så tänker jag inte gnälla på bakgrunden, den var bra på vissa bilder och kass på andra.

5 kommentarer:

  1. dom blev ju jätte snygga! hade knappast kunnat göra det bättre själv :) haha

    SvaraRadera
  2. sv: tack så mycket! :) ja det kan jag lova att det är, 20mil från vart jag bor kan man fortfarande åka skidor i juni :) haha

    SvaraRadera
  3. Ledsen att jag var så seg på att svara.
    L är Canons Lyxobjektiv. Det allra bästa dom har helt enkelt och det märks i kvalitén och Skärpan. Hoppas det var ett bra svar nog =)

    SvaraRadera
  4. Den ska ju vara rörig, precis som jag :P

    SvaraRadera
  5. Det är inte i någon speciell ordning, så du kan andas ut ;)
    Jippie! Nu fattas det bara att jag fixar en sida till mig själv då :P

    SvaraRadera