torsdag, december 18, 2008

fick bilderna från crimson.se idag. är så himla nöjd! speciellt på bilderna på mig som jag skrev ut i ganska stort format också. och småbilderna (två st får plats på en 9*13-bild) blev helt kanon. ska definitivt använda mig av fler såna småbilder för då får man plats med mångamånga var man nu vill ha dom. men jag är riktigt nöjd. önskar jag haft vita väggar så jag kunnat sätta upp alla möjliga foton. och tomma väggar framför hehe. nu är mina väggar mörkröda och fulla av garderober, fönster och hyllor. men ska speciala till lite grejer under julhelgen tror jag så jag kan hänga upp massa foton lite hur som helst.

bild från den 10:e dec

dagen började i alla fall med att jag satt i tre timmar med fler konstruktionsbilder. först få dom att se någorlunda ut i färg (pappas kamera som jag använde (pga mitt normalobjektiv är kasst) visar väldigt mkt brus) och sen försöka låta bli att göra dom alldeles för konstnärliga i svartvitt. efter det hände inte mycket och på språng mot bussen så fångade jag upp bildpaketet från brevlådan och väl inne i stan mötte jag först min farbror vilket var smått oväntat och sen mötte vi pappa på elgiganten där vi var för att leta julklapp åt farmor (pappa letade födelsedagspresent åt snorungen som kommer imorrn, dvs min lillasyster). julklapp blev det i alla fall för vår del: en digital fotoram.

 jag vill ha julkänsla nu!

och nu har jag för första gången den här veckan (inte riktigt sant, men nästan) varit student och inte fotograf. fast kvällens skolarbete har gått ut på att göra ett hotells hemsida, så det har inte ens varit läs-skolarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar