onsdag, december 31, 2008

ikväll ska jag sitta och kritisera foton jag har tagit och sen spara för senare uppladdning. som någon föreslog i inlägget om tävlingen (som pågår fortfarande, se länk under loggan) så ska jag även skriva var/när/hur om bilderna. imorgon kommer en kort årskrönika förmodligen, kika gärna in då.

ikväll blir det dock en lugn hemmakväll med film & tur till stan för att se på raketer. gammal bild, sådär ganska exakt ett år hehe. hade panikåkt in till stan, ren chansning då jag inte ens visst om något var öppet, bara för att få tag på ett stativ. det var öppet och ett manfrotto 728b blev det. stativet användes flitigt under en halvtimme. som vanligt är jag duktig på att använda saker för första gången när det väl gäller, hade kunnat göra en väldigt lång list på det.

och jo förresten - min kamera har börjat skramla, något i den låter inte alls bra. så det blir eventuelllt köp av en ny (begagnad alltså) d50 så jag har något att fota med om den skulle gå sönder innan jag hunnit köpa min dröm-kamera, d700:n. har kollat runt på blocket och mejlat dom jag är någorlunda intresserad av, men de som var som billigast finns inte kvar, tyvärr. gör en eftersökning här också:

Någon som har en D50 (annan nikon funkar också) att sälja till mig? Räcker med huset, och helst 1000 spänn, men hör av er så länge ert pris är under 2000kr. Har ni nå trevligt objektiv ni också vill sälja till så hör av er oavsett vad slutsumman hamnar på. min mejl är minna@synvinklar.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar