tisdag, december 09, 2008

nu har folk varit på min dator igen, helt fantastiskt att internetkabeln sitter där den ska i datorn. men icke att man kan bemöda sig attt lägga den inne vid väggen där den låg när man snodde den, näe då ska den läggas mitt på golvet så man snubblar på den. suck. helt jäkla hopplöst. och irritationen blir inte mindre av att jag var tvungen att rusa hem (nu träffade jag visserligen stina på bussen, vilkt var trevligt) för att fotografera när det inte fanns något att fotografera utan det skulle fotograferas imorrn istället. nu: photoshop, sen: matlagning och till sist: kodkluddande.

4 kommentarer:

  1. Åh vad gulligt av dig! tack :)

    SvaraRadera
  2. Jupps, skitkul med lensbaby! :o) Fast jag köpte den enklaste och billigaste modellen.
    Men jag har ett problem när jag använder den, vet inte vad det beror på, men på många ställen i mina bilder så ser man verkligen pixlarna! Om du kollar på fotona på min dotter, särskilt vid hennes hår så ser det nästan ut som man skulle ha använt sig av halftone paper i photoshop! Jag kommer inte på vad det är för fel heller!

    SvaraRadera
  3. Jag var också inne på att det hade något med kontrasterna att göra, jag ska testa mig fram och se om det går att komma ifrån det, jag kanske måste ha en exklusivare kamera!

    SvaraRadera
  4. jaha, har du en d50? Hade för mig att du hade Canon eller Olympus!
    Det är för att jag godkänner kommentarerna innan publicering som den rutan kommer upp, inte mycket att göra något åt ;o)

    SvaraRadera