fredag, december 12, 2008

hade ett fotojobb i onsdags, förrgår alltså. har fått tillåtelse att lägga upp några av de mer konsnärliga bilderna. men om någon skriver en kommentar som kan röja vad det är på bilden kommer den att tas bort.

det hade regnat ganska ordentligt under natten så jag fick många chanser till att få fina reflektioner i vattnet.för en gång skull använde jag riktigt liten bländare (mellan f20 & f36) vilket gav ett härligt skärpedjup! det var en jätteduktig fotograf hos mig för ett tag sen o kollade på mina bilder och standardfrasen blev "crop with your lens" och jag måste säga att jag lyckats riktigt bra med det på de två sista bilderna, den första är lite småkrånglig att beskära med objektivet, men jag är riktigt nöjd ändå.

de här bilderna är fotade med pappas minolta dynax 5d för mitt normalobjektiv (18-55mm) funkar inte. hans normal är på 18-70mm så det är ju dessutom lite smidigare. och teleobjektiv är jättebra när man ska ta såna här bilder, bild nr 2 är tagen på 60mm och bild nr 3 är tagen på 50mm.

 
  
 

1 kommentar:

  1. Tackar! :) Jätte fin blogg med!

    Ha en underbar fredag nu!

    SvaraRadera